tirsdag den 2. november 2010

Om at spise dyr

















I dag kom mine bøger fra Amazon. Siden søde Cille første gang snakkede om Jonathan Safran Foers 'Om at spise dyr' har jeg overvejet at læse den. Jeg er nysgerrig - og med en præsentation i 'International Business Ethics' lige om hjørnet om netop det etiske ved kødspisning, har jeg besluttet mig for at give mig i kast med den. 

"Men det ændrer bare ikke ved det faktum, at man som kødspiser sidder med en ubehagelig smag i munden, når den sidste side i »Om at spise dyr« er vendt. Det lykkes nemlig Foer - via en usædvanlig melange af fakta, filosofi, historie, familiefortællinger og ture i felten - at skære et så dybt snit i dyr/menneske-relationen, at vore fortrængninger blotlægges."(del af anmeldelse i Berlingske tidende)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar