søndag den 28. november 2010

En dag med tiltrængt hygge

I morges var jeg ude på min første løbetur i lang tid. Det er mærkeligt, at det altid skal være sådan en kamp at komme af sted for hver gang jeg hopper i løbeskoene, så bliver jeg mindet om, hvor godt jeg egentlig kan lide det. 
Efter lidt forberedelse til mine to præsentationer, kunne jeg atter tage ud i det vinterkolde Paris. Put havde nemlig været så elskværdig at redde mig fra en søndag i sengen, og havde inviteret på julehygge. Vi gik op til Champs-Élysées, hvor der i hele december er juleboder - en lille blanding af julemarked på Nyhavn og i Tivoli. Det var bidende koldt, og alligevel var der mennesker overalt; små børn med flødeboller de ikke kunne gabe over, voksne med glasserede æbler og gløgg i hænderne. Vi flottede os og spiste bøf med kartoffelmos og pebersovs, drak kaffe og fik crème brulée. Og da vi gik hjemad og alle julelysene lyste op, og tonerne af 'All i want for christmas is you' flød ud fra højtaleren i H&M, kom jeg en lillebitte smule i julestemning. Og blev ikke mindst mindet om, hvor meget jeg holder af tiden op til jul. 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar