søndag den 12. september 2010

Helt ny stil?

For første gang i mange år har jeg oplevet at være i god tid. Tro det eller lad være, men det gælder også til aftaler. Hvilket egentlig er lidt paradoksalt, når nu franskmænds forhold til tid er så afslappet, og jeg for een gangs skyld kunne slippe for den evige dårlige samvittighed, den lange liste af dårlige undskyldninger og blot skyde skylden på kulturen. Min lille pariserlejlighed har også taget sig  ualmindelig godt ud i den seneste uge - ingen tøj-eksplosioner eller ophobende opvask. Jeg ved ikke, hvad der pludselig er kommet over mig, men det 'noget' kan måske også få mig ud af den her ferielignende tilstand jeg befinder mig i og tilbage til virkeligheden. Det vil sige:
  • slut med at spise en pakke Oreos (eller mere) om dagen
  • slut med at retfærdiggøre indtag af cola til frokost. Og til lektielæsning. Og til aftensmad. Og inden man går i seng
  • slut med at 'sove til man vågner', når det betyder, man først står op til aftensmad

Som prikken over i'et tog jeg i går ud til sportsbutikken Decathlon nær Champs-Élysée og investerede i mit første sæt løbetøj nogensinde. Katrine og jeg går nemlig på tirsdag i gang med et løbeprogram, som på bare 12 uger skulle gøre os (mere...hmm-mm) fit. Det betyder altså, at jeg i 12 uger skal løbe rundt i Paris i meget stramme løbebukser samt jakke, der lige akkurat ikke dækker numse (i meget stramme løbebukser!). Jeg lod mig rive med af stemningen og handlede i samme ombæring ind til sund aftensmad, samt købte fantastisk Touche Matte creme fra Yves Saint Laurent. Har nemlig også - til dels sammen med Katrine (se hendes pariserblog HER) - gang i projekt 'Ingen makeup'. En anelse skræmmende, må man sige! 


3 kommentarer:

  1. jaaa :D næste udfordring.. en uge (en UGE!) uden fb... det er nok mere skræmmende end at skulle gå uden makeup..

    SvarSlet
  2. Gør vi det - sådan for alvor?! Sikke mange projekter på een gang :D

    SvarSlet
  3. uhm.. det med at løbe er jo en done deal om man vil.. men fb.. der skal jeg nok lige tage lidt tilløb..

    SvarSlet