mandag den 6. september 2010

Cille indtager Paris


















Jeg havde lige nøjagtig 10 dage til at få livet i Paris til at se legende let ud. Og ikke mindst til at finde ud af, hvilken vej jeg skulle vende mit turistkort... Den 23. august meldte Cille nemlig sin ankomst, og min rolle som tourguide skulle for alvor stå sin første prøve.

Jeg ved ikke hvorfor, men jeg vil åh så gerne sælge Paris godt! Af samme årsag får jeg helt svedige håndflader, når folk spørger: "Hvor skal man tage hen, hvis man vil opleve det rigtige Paris?" Jeg bryder min hjerne for at finde ud af, hvad det er ved byen, som giver mig sommerfugle i maven. Jeg forsøger at komme på steder, der oser af den stemning, som jeg fanges i. Det, som gør, at Paris bare var det helt rigtige sted for mig at tilbringe et semester. Men hvad nu, hvis jeg ikke formår at finde det Paris frem?

Til mit held var det Cilles første tur hertil. Jeg slap altså i første omgang for spørgsmålet om 'det rigtige Paris' og kunne i stedet læne mig tilbage og overlade det meste af arbejdet til rejsebøgerne. Og sikken en herlig tur det blev! Ind og ud af metroer, op og ned ad smalle gader i Latinerkvarteret, udsigt fra Eiffeltårnet og fra Sacré Cæur, bedende folk i Notre Dame, vin på bøssebar i Marais og fest med Put og Sune. Portræt fra Dino, en lille sludder for en sladder med streetfootball'eren Iya, store bøffer med pebersovs ved Montmartre, sur tjener på 'Les deux Moulins' og crêpes med nutella ved Moulin Rouge. Macarons fra Paul, fingerringe fra l'ile Saint Louis og et fransk fingerkys fra en svingbro, sushi i Rue Montorgueil og sejltur ind og ud af sluserne på Canal Saint-Martin. 
Og alt imens vi travede Paris tynd, blev jeg helt lettet ved tanken om, at jeg ikke skal sælge Paris - Paris sælger sig selv..... 

Tak Cille-Mulle for en fantastisk hyggelig uge - og tak for de mange Skipperskrå (...som allerede er spist. Rub og stub!)

To par guldsko på opdagelse....


Kanalrundfart på Canal Saint-Martin
















































Kærlighed set fra toppen af Eiffeltårnet



















Jeg er vild med byen set fra oven...




























Montmartre














Til dig Cille 


























Aftensmad i den lille lejlighed

2 kommentarer:

  1. Fik jeg sagt jeg døøøøøør!!?!?!

    SvarSlet
  2. Haha, Signe! Hvor er du bare kær.... Må nok indrømme, at den her udsigt er 'to die for'. Må snart ud og knipse flere billeder, og så skal jeg nok lige advare dig på forhånd... ;)

    SvarSlet